Κυριακός Λόγος

Ευεργεσία χωρίς αντάλλαγμα που οδηγεί στην ευτυχία 14 Ιαν. 17 (17:26) / Κυριακός ΛόγοςΕυεργεσία χωρίς αντάλλαγμα που οδηγεί στην ευτυχία Συμφώνως με το σημερινό ευαγγέλιο οι εννέα ευεργετηθέντες λεπροί από τον Χριστό έδειξαν αδιαφορία και αχαριστία μετά από την δωρεά, παρότι πριν επιζητούσαν διακαώς την ευεργεσία..
Τo «Ευχαριστώ» της ευγνωμοσύνης 14 Ιαν. 17 (15:28) / Κυριακός ΛόγοςΤo «Ευχαριστώ» της ευγνωμοσύνης Είναι τρομερό να φανταστούμε για μια στιγμή τον εαυτό μας απομακρυσμένο από όλους τους άλλους ανθρώπους, με απαγόρευση κάθε δυνατότητας επαφής και συναντήσεως, με άρρωστο και συνεχώς φθειρόμενο κορμί από κάποια μεταδοτική αρρώστια και επί πλέον συνοδευμένο με τη μόνιμη καταφρόνια της κοινωνίας ότι η αρρώστια που έχουμε αποτελεί τιμωρία για την αμαρτωλή ζωή μας. Και ξαφνικά κάποιος μας πλησιάζει αψηφώντας τους κιν­δύνους, καταπατώντας τις επικρατούσες κοινωνικές προ­καταλήψεις, δείχνοντας άφοβα και απεριόριστα την αγά­πη του. «Μετανοείτε γιατί έφτασε η Βασιλεία των Ουρανών» 07 Ιαν. 17 (23:59) / Κυριακός Λόγος«Μετανοείτε γιατί έφτασε η Βασιλεία των Ουρανών» Η ευαγγελική περικοπή αυτής της Κυριακής αναφέρεται στην έναρξη του δημόσιου κηρύγματος του Ιησού Χριστού (Ματθαίου 4, 12 – 17). Το βασικό περιεχόμενο του κηρύγματος του Ιησού Χριστού αναφέρεται στη Μετάνοια και στη Βασιλεία των Ουρανών.Ήγγικεν η Βασιλεία της χαράς 07 Ιαν. 17 (14:34) / Κυριακός ΛόγοςΉγγικεν η Βασιλεία της χαράς «Ήγγικεν γαρ η βασιλεία των ουρανών». Η βασιλεία των ουρανών είναι παρούσα λέγει ο Χριστός και δεν είναι μόνο στους ουρανούς αλλά παντού. Κεντρική θέση στην βασιλεία αυτή έχει η χαρά.Τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος07 Ιαν. 17 (12:38) / Κυριακός ΛόγοςΤα χαρίσματα του Αγίου ΠνεύματοςΗ Αποστολική περικοπή της Κυριακής μετά τα Φώτα, παρμένη από την προς Εφεσίους επιστολή του Απ.Παύλου, αναφέρεται στα προσόντα ή μάλλον στα χαρίσματα των Χριστιανών που όχι μόνο δεν διαταράσσουν την ενότητα της Εκκλησίας, αλλά και συντελούν στη σταθεροποίησή της. Η πληρότητα ζωής των χριστιανών μέσα στην Εκκλησία 31 Δεκ. 16 (15:31) / Κυριακός ΛόγοςΗ πληρότητα ζωής των χριστιανών μέσα στην Εκκλησία Η επιλογή της αποστολικής περικοπής της Κυριακής αυτής που συμπίπτει με την πρώτη Ιανουαρίου, κατά την οποία η Εκκλησία μας εκτός από τη μνήμη του Μεγάλου Βασιλείου εορτάζει και την κατά σάρκα περιτομή του Ιησού Χριστού, οφείλεται στο ότι γίνεται λόγος σε αυτήν για την «πραγματική περιτομή, αυτή που δεν γίνεται με ανθρώπινα χέρια, αλλά την κάνει ο Χριστός».  Η απομάκρυνση από την οικογένεια 31 Δεκ. 16 (12:19) / Κυριακός Λόγος Η απομάκρυνση από την οικογένεια Η σημερινή ευαγγελική περικοπή αναφέρει την παρουσία του Χριστού όταν ήταν δώδεκα ετών, στον ναό. Παιδί λοιπόν ο Χριστός φεύγει από τους γονείς του και βρίσκεται στον ναό, στον τότε χώρο λατρείας του Θεού από τους ομοεθνείς του Ιουδαίους.Η σημασία της Γεννήσεως του Χριστού για τον σημερινό άνθρωπο 24 Δεκ. 16 (18:21) / Κυριακός ΛόγοςΗ σημασία της Γεννήσεως του Χριστού για τον σημερινό άνθρωπο Τη Γέννηση του Χριστού αφηγούνται οι δυο από τους τέσσερες ευαγγελιστές της Καινής Διαθήκης: Ο Ματθαίος, ο οποίος αμέσως μετά τη γενεαλογία του Ιησού αναφέρει την προφητεία του Ησαΐα για την εκ Παρθένου γέννησή του και αμέσως κατόπιν την προσκύνηση των Μάγων και τη φυγή κατόπιν αγγελικής εντολής του νεογέννητου βρέφους στην Αίγυπτο καθώς και την επάνοδό του στη Ναζαρέτ της Γαλιλαίας."Να Χριστογεννηθούμε!" 24 Δεκ. 16 (18:14) / Κυριακός Λόγος"Να Χριστογεννηθούμε!" Πριν ακόμη στεγνώσει ο πηλός και πριν ακόμη ανασάνει βαθιά την πνοή του Πνεύματος μέσα του ο άνθρωπος, γεύτηκε το ξύλο της Ζωής. Καθώς ήταν, όμως, ανέτοιμος όχι μόνο δεν ωφελήθηκε αλλά αντίθετα βλάφθηκε. Έπρεπε οι αιώνες να κυλίσουν και την ανυπακοή του να έρθει του Λόγου η υπακοή για να θεραπεύσει και έτσι από το δένδρο της αγνότητας άνθισε η Αλήθεια με σάρκα και οστά ώστε να μπορέσει αυτή τη φορά το πλάσμα να προσλάβει τον Πλάστη και να ζήσει αιώνια.  Ο πάντοτε παρών Μεσσίας 17 Δεκ. 16 (21:52) / Κυριακός Λόγος Ο πάντοτε παρών Μεσσίας Από μια πρώτη όψη το σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα συγκρινόμενο με τις άλλες ευαγγελικές περικοπές, φαίνεται ως στερούμενο ενδιαφέροντος. Όμως ο Ευαγγελιστής Ματθαίος γράφοντας την σημερινή διήγηση βρήκε ευκαιρία να αποδείξει ότι ο Χριστός είναι ο επαγγελλόμενος Μεσσίας, τον οποίον περίμεναν οι Ιουδαίοι, απόγονοι του Αβραάμ, Ιακώβ, Ιούδα, Δαυίδ, όπως είχε υποσχεθεί ο Θεός δια των Προπατόρων.Δείκτες πορείας για τους χριστιανούς 17 Δεκ. 16 (21:40) / Κυριακός ΛόγοςΔείκτες πορείας για τους χριστιανούς Το αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής πριν από τη Γέννηση του Χριστού είναι από την προς Εβραίους επιστολής και περιγράφει τα κατορθώματα της πίστης των αγίων ανδρών και γυναικών της Παλαιάς Διαθήκης που αποτελούν φωτεινούς δείκτες της πορείας μας προς το τέρμα, προς τη βασιλεία του Θεού.Πριν έρθει ως Κρίσι...! 10 Δεκ. 16 (20:54) / Κυριακός ΛόγοςΠριν έρθει ως Κρίσι...! Με πόσο ενδιαφέρον ο μέγας Απόστολος Παύλος συμβουλεύει τους νεόφυτους Χριστιανούς! Εύκολα, με μια πρώτη ανάγνωσι της περικοπής της Κυριακής αυτής μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι η γραφίδα του εστιάζει στην ηθική διαπαιδαγώγησι του λαού του Θεού και μάλιστα ανθρώπων για τους οποίους είχε ακούσματα και όχι βιώματα προσωπικά. Η αλήθεια, όμως, βρίσκεται κάπου αλλού.O Mεγάλος Δείπνος10 Δεκ. 16 (17:23) / Κυριακός ΛόγοςO Mεγάλος ΔείπνοςΗ σημερινή Ευαγγελική Περικοπή αναφέρεται στη παραβολή του Μεγάλου Δείπνου όπου ο Οικοδεσπότης καλεί όλους αυτούς που υποτίθεται ότι έπρεπε να προσκληθούν. Κι όμως αντί να ανταποκριθούν με μεγάλο ενδιαφέρον για τη μεγάλη τιμή που τους κάνει ο Οικοδεσπότης να παραβρεθούν στο Μεγάλο Δείπνο, είναι προσκολλημένοι στις καθημερινές ενασχολήσεις τους. Αδιαφορούν και αρνούνται να παραβρεθούν στο Μεγάλο Δείπνο. Το Δείπνο της χαράς 10 Δεκ. 16 (14:18) / Κυριακός Λόγος Το Δείπνο της χαράς Ο Χριστός φιλοξενείται από Φαρισαίους όπου και ομιλεί περί ταπεινοφροσύνης και φιλοξενίας. Κάποιος από τους συνδαιτυμόνες λέγει: « μακάριος ός αν φάγη άρτον εν τη βασιλεία του Θεού ».Ο κίνδυνος της ειδωλολατρίας απειλεί τους χριστιανούς και σήμερα 10 Δεκ. 16 (14:10) / Κυριακός ΛόγοςΟ κίνδυνος της ειδωλολατρίας απειλεί τους χριστιανούς και σήμερα Αίτημα βασικό του Χριστιανισμού είναι η ανακαίνιση του ανθρώπου, η ανακαίνιση όχι σαν ένα στατικό γεγονός που συντελείται αυτόματα και αστραπιαία αλλά σαν μία συνεχής δυναμική πορεία με πτώσεις και επανορθώσεις. Το χριστιανικό ευαγγέλιο δεν παρουσιάστηκε μέσα στον κόσμο σαν μια καινούργια διδασκαλία μόνο, αλλά κυρίως και κατ’ εξοχή ήλθε σαν καινούργια ζωή, σαν δείκτης πορείας από τον φθαρμένο από την αμαρτία άνθρωπο στον σωστό και ολοκληρωμένο άνθρωπο. Η αναγκαιότητα ιεράρχησης των επιλογών 10 Δεκ. 16 (13:58) / Κυριακός ΛόγοςΗ αναγκαιότητα ιεράρχησης των επιλογών Διάφοροι τύποι ανθρώπων εμφανίζονται να πρωταγωνιστούν στο πρώτο μέρος της Παραβολής του Μεγάλου Δείπνου (Λου 14:15-24). Αυτό που τους διαφοροποιεί είναι η επιχειρηματολογία που αναπτύσσουν για να δικαιολογήσουν τις επιλογές τους. Αυτό όμως που τους συνδέει μεταξύ τους είναι πολύ πιο ουσιαστικό, αφού, ανεξάρτητα από το πώς αιτιολογούν τις επιλογές τους, αυτές τους οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα. Μια επαναστατική διδασκαλία του Απ.Παύλου για την κοινωνία της εποχής του 03 Δεκ. 16 (17:51) / Κυριακός ΛόγοςΜια επαναστατική διδασκαλία του Απ.Παύλου για την κοινωνία της εποχής του «Αδελφοί, πριν έρθει ο Χριστός, μας φρουρούσε ο νόμος. 'Ημασταν φυλακισμένοι, ώσπου να φανερωθεί ο μελλοντικός σωτήρας μας. Ο νόμος, λοιπόν, ήταν σκληρός παιδονόμος για μας, ώσπου εμφανίστηκε ο Χριστός, οπότε η πίστη μας σ' αυτόν μας χάρισε τη σωτηρία. Τώρα όμως που ήρθε ο Χριστός, δεν είμαστε πια υπόδουλοι στο νόμο.Θρησκευτικοί θεσμοί και ανθρώπινη ελευθερία (Λου ιγ΄ 10-17) 03 Δεκ. 16 (17:25) / Κυριακός ΛόγοςΘρησκευτικοί θεσμοί και ανθρώπινη ελευθερία (Λου ιγ΄ 10-17) Το πρόβλημα της σχέσης των θρησκευτικών θεσμών με την ελευθερία του ανθρώπου στη σχέση του με τον Θεό θίγει το επεισόδιο που περιγράφεται στην ευαγγελική περικοπή Λου 13:10-17. Κύριοι της ενότητας! 03 Δεκ. 16 (17:19) / Κυριακός ΛόγοςΚύριοι της ενότητας! Αποκαλυπτικός ο λόγος που προέρχεται απο τη Χάρι του Θεού. Διότι όλα μα όλα στην πίστι μας από την στιγμή την επόμενη της πτώσης του Αδάμ μέχρι και την Πεντηκοστή έγιναν με μοναδικό σκοπό τη σωτηρία του ανθρώπου! Άρα λοιπόν αυτή η προαιώνια Εκκλησία, ο θρίαμβος του ανθρωπίνου προσώπου, δεν διακόπηκε ποτέ. Απλώς ετοίμαζε τον άνθρωπο με το πρόσχημα του Νόμου ώστε να δεχθεί ευκολότερα την πίστι στον αληθινό Θεό όπως Εκείνος θα εμφανιζόταν στον ιστορικό χρόνο.(μη)Πώς (αυτο)σωζόμαστε; 27 Νοε. 16 (21:10) / Κυριακός Λόγος(μη)Πώς (αυτο)σωζόμαστε; Μεγαλώσαμε ακούγοντας ή μαθαίνοντας πως για να γίνουμε "καλοί Χριστιανοί" ή για να σώσουμε την ψυχή μας, πρέπει να κάνουμε καλά έργα, να είμαστε σωστοί άνθρωποι! Στο αποστολικό ανάγνωσμα, όμως, αυτής της Κυριακής μας λέγει ο Απόστολος των Εθνών, όπως τότε στους πιστούς της Εφέσου, ότι η σωτηρία μας δεν είναι καρπός των δικών μας έργων αλλά δώρο της Χάριτος του Θεού. Τί συμβαίνει στ'αλήθεια;Η δυσκολία και η ευκολία του πλούτου 26 Νοε. 16 (18:50) / Κυριακός ΛόγοςΗ δυσκολία και η ευκολία του πλούτου Στο σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα ο Χριστός εκθέτει τους κινδύνους του πλούτου και τον θησαυρό που έχουν οι περιφρονούντες τον πλούτο χάριν του Χριστού.Η δωρεά της ζωής26 Νοε. 16 (18:33) / Κυριακός ΛόγοςΗ δωρεά της ζωήςΜπορείτε να φαντασθείτε, αγαπητοί αναγνώστες, τα αισθήματα ευγνωμοσύνης και την όρεξη για ζωή ενός καταδικασμένου σε θάνατο ανθρώπου, ο οποίος μαθαίνει την τελευταία στιγμή ότι του παρέχεται χάρη; Οπωσδήποτε η συνειδητοποίηση της σωτηρίας του τον οδηγεί σε μια καινούργια δημιουργική ζωή. Σάρκα και πνεύμα: μια πάλη (;) ζωής! 20 Νοε. 16 (12:13) / Κυριακός ΛόγοςΣάρκα και πνεύμα: μια πάλη (;) ζωής! Δεν είναι τυχαίο ότι η ζωή έτσι όπως εξελίσσεται συνεχώς γύρω μας πορεύεται κυρίως πάνω στις ράγες της σάρκας. Όλες οι σκέψεις, οι πράξεις, το φρόνημά μας γίνονται συνειδητά ή ασυναίσθητα με επιρροή είτε της σάρκας ως ύλης είτε της σάρκας ως εμφάνισι του κόσμου. Με λίγες λέξεις δηλαδή αυτό που βλέπουμε με τα μάτια του σώματος είναι το κύριο μέλημά μας!