Κυριακός Λόγος

Oι πρώτοι Μαθητές του Χριστού και οι φυλετικές διακρίσεις - Αναφορά στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο 18 Ιουν. 17 (16:46) / Κυριακός ΛόγοςOι πρώτοι Μαθητές του Χριστού και οι φυλετικές διακρίσεις - Αναφορά στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο Στη σημερινή Ευαγγελική Περικοπή βλέπουμε πως τέσσερις από τους σημαντικότερους Μαθητές του Χριστού (Πέτρο και Ανδρέα και τα παιδιά του Ζεβεδαίου Ιάκωβο και Ιωάννη), στην κλήση τους να τον ακολουθήσουν, εγκαταλείπουν τα πάντα χωρίς δισταγμό κι αμφιβολία. Θυσιάζουν τα πάντα για να γίνουν Μαθητές του Χριστού.
Η συνείδηση τελικός κριτής του ανθρώπου 17 Ιουν. 17 (10:20) / Κυριακός ΛόγοςΗ συνείδηση τελικός κριτής του ανθρώπου Η αποστολική περικοπή της Κυριακής Β΄ Ματθαίου από την προς Ρωμαίους επιστολή του Απ.Παύλου είναι σε μετάφραση η ακόλουθη: Κυριακή των Αγίων Πάντων 11 Ιουν. 17 (08:40) / Κυριακός ΛόγοςΚυριακή των Αγίων Πάντων Μια βδομάδα μετά την Πεντηκοστή η Εκκλησία μας προβάλλει το μεγαλείο των Αγίων Πάντων. Σήμερα τιμούμε όλους τους αγίους μας, γνωστούς και άγνωστους. Με το άγιο παράδειγμα τους και την ακράδαντη πίστη που επέδειξαν τίμησαν και δόξασαν τον Θεό, βοηθώντας πολλές ψυχές να σωθούν.Ο πολιτισμός των Αγίων είναι πολιτισμός διαλόγου 10 Ιουν. 17 (02:10) / Κυριακός ΛόγοςΟ πολιτισμός των Αγίων είναι πολιτισμός διαλόγου Αποτελεί κοινή βεβαιότητα, ότι το παρελθόν είναι πολύτιμο κεφάλαιο διδασκαλίας για το παρόν το δικό μας και το μέλλον των απογόνων μας. Για να μην χάνονται λοιπόν τα πολύτιμα διδάγματα του παρελθόντος μέσα στην ρευστότητα των ανθρωπίνων πραγμάτων επινοήθηκαν και ιδρύθηκαν μνημεία, αναμνηστικές πλάκες, ηρώα, εορτές, εγράφησαν βιβλία για αποθανατισμό των έργων και παραδειγματισμό των ανθρώπων.Μαρτυρία και ομολογία της πίστεως στον σύγχρονο κόσμο 09 Ιουν. 17 (20:18) / Κυριακός ΛόγοςΜαρτυρία και ομολογία της πίστεως στον σύγχρονο κόσμο Από τη σημερινή Κυριακή έως την προτελευταία Κυριακή πριν από την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου) διαβάζονται στη θεία Λειτουργία περικοπές από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο. Η περικοπή που διαβάζεται σήμερα Κυριακή των Αγίων Πάντων, ή των μαρτύρων πάντων, όπως λεγόταν σε αρχαιότερους χρόνους, αποτελείται από τα παρακάτω λόγια του Ιησού, σταχυολογημένα από το ευαγγέλιο του Ματθαίου:Εορτή της Πεντηκοστής04 Ιουν. 17 (09:51) / Κυριακός ΛόγοςΕορτή της ΠεντηκοστήςAυτή τη Κυριακή η Εκκλησία μας εορτάζει τα Γενέθλιά της με την έννοια ότι κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, πενήντα ημέρες μετά το κοσμοσωτήριο γεγονός της Αναστάσεως του Χριστού, το Άγιο Πνεύμα "εν είδει Πυρίνων γλωσσών" φωτίζει τους Μαθητές του Χριστού για να αρχίσουν δημόσια το Αποστολικό έργο του Ευαγγελισμού της Ανθρωπότητας.Το φως του Χριστού και του Αγίου Πνεύματος 04 Ιουν. 17 (09:28) / Κυριακός ΛόγοςΤο φως του Χριστού και του Αγίου Πνεύματος Ο Χριστός στην ευαγγελική περικοπή της Κυριακής της Πεντηκοστής λέει : «εγώ ειμί το φως του κόσμου». Πως κάνει την παρουσία του στον κόσμο αυτό το φως ; Ένα φως, το οποίο ανά τους αιώνες γίνεται γνωστό σε κάποιους ανθρώπους στην Εκκλησία του Χριστού. Ένα φως που κάνει τους ανθρώπους πνευματικούς.Το Άγιον Πνεύμα, «ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός»02 Ιουν. 17 (21:25) / Κυριακός ΛόγοςΤο Άγιον Πνεύμα, «ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός»Ο Σταυρός και η Ανάσταση του Ιησού Χριστού αποτελούν τα βασικά ιστορικά γεγονότα που θεμελιώνουν την Εκκλησία. Ως επίσημη όμως γενέθλιος ημέρα της εντός της ιστορίας θεωρείται η ημέρα της Πεντηκοστής, κατά την οποία το Άγιο Πνεύμα έπνευσε ως «βιαία πνοή» επάνω στους Αποστόλους και τους έδωσε τη δύναμη να διακηρύξουν τη χριστιανική πίστη στα πέρατα της οικουμένης.Ενότητα το αεί ζητούμενον26 Μαΐ. 17 (20:20) / Κυριακός ΛόγοςΕνότητα το αεί ζητούμενονΟ Χριστός στην ευαγγελική περικοπή αυτής της Κυριακής ικετεύει τον Θεό Πατέρα υπέρ των μαθητών Του, οι οποίοι αποτελούν μια κοινωνία, μια κοινότητα διαφορετική από άλλες του κόσμου, τον οποίο κόσμο, καλείται αυτή η διαφορετική κοινότητα με το παράδειγμα της ενότητάς της να τον μεταμορφώσει καταργώντας τις όποιες διαιρέσεις του.Αποχαιρετιστήριες συμβουλές του Απ. Παύλου προς τους ηγέτες της Εκκλησίας 26 Μαΐ. 17 (19:11) / Κυριακός ΛόγοςΑποχαιρετιστήριες συμβουλές του Απ. Παύλου προς τους ηγέτες της Εκκλησίας Την Κυριακή των αγίων 318 Πατέρων της Α΄Οικουμενικής Συνόδου, που συνήλθε στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ., η Εκκλησία μας διαβάζει ως ευαγγελικό ανάγνωσμα ένα τμήμα της Αρχιερατικής Προσευχής, που ο Ιησούς απηύθυνε προς τον Θεό Πατέρα λίγο πριν από το πάθος του και τη διασώζει ο ευαγγελιστής Ιωάννης (Ιωάν,17, 1-13), και ως αποστολικό ανάγνωσμα ένα τμήμα από τον Αποχαιρετιστήριο λόγο του Απ. Παύλου προς τους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας της Εφέσου (Πράξ.20,16-18 και 28-36). Ο Χριστός γκρεμίζει τα τείχη των διακρίσεων 14 Μαΐ. 17 (09:15) / Κυριακός ΛόγοςΟ Χριστός γκρεμίζει τα τείχη των διακρίσεων Τρία μεγάλα τείχη, το ένα μεγαλύτερο του άλλου, γκρεμίζει ο Χριστός προς τιμήν της Σαμαρείτιδος για να συζητήσει με αυτήν και έτσι να συναντηθεί ουσιαστικά μαζί της. Το πρώτο τείχος ήταν αυτό του φύλου, το δεύτερο της φυλής στην οποία ανήκε η Σαμαρείτιδα και το τρίτο της προσωπικής της ηθικής.Ο τόπος και ο τρόπος λατρείας του Θεού 14 Μαΐ. 17 (09:10) / Κυριακός ΛόγοςΟ τόπος και ο τρόπος λατρείας του Θεού Χαρακτηριστικό γνώρισμα των περικοπών του κατά Ιωάννην ευαγγελίου που αναγινώσκει η Εκκλησία μας στην περίοδο του Πεντηκοσταρίου είναι ότι παρουσιάζουν μερικά ουσιαστικά γνωρίσματα του Ιησου: Είναι ο «Κύριος και Θεός» (Κυριακή του Θωμά), ο Λόγος που δίνει ζωή στους πονεμένους (Κυριακή του παραλύτου), η πηγή που αναβλύζει νερό ζωής αιώνιας (Κυριακή Σαμαρείτιδας), το φως του κόσμου (Κυριακή του τυφλού).Κυριακή των Μυροφόρων και το μεγαλείο του ρόλου της γυναίκας για μια καλύτερη κοινωνία29 Απρ. 17 (15:43) / Κυριακός ΛόγοςΚυριακή των Μυροφόρων και το μεγαλείο του ρόλου της γυναίκας για μια καλύτερη κοινωνίαΗ Ευαγγελική Περικοπή αυτής της Κυριακής αναφέρεται στο μεγαλείο του ρόλου της γυναίκας για μια καλύτερη κοινωνία. Την ώρα που οι μαθητές του Χριστού «διά τον φόβον των Ιουδαίων» παρέμειναν κρυμμένοι σε ασφαλές μέρος, βλέπουμε μερικές γυναίκες, τις Μυροφόρες, χωρίς φόβο για τη ζωή τους να φθάνουν θαρραλέες στον τάφο του Ιησού.Διάκονοι στα συσσίτια της πρώτης Εκκλησίας 29 Απρ. 17 (15:25) / Κυριακός ΛόγοςΔιάκονοι στα συσσίτια της πρώτης Εκκλησίας «Εκείνες τις μέρες, καθώς μεγάλωνε ο αριθμός των μαθητών, άρχισαν να παραπονιούνται οι ελληνόφωνοι πιστοί εναντίον των εβραιοφώνων, ότι στην καθημερινή διανομή των τροφίμων δεν φρόντιζαν τις ελληνόφωνες χήρες όσο έπρεπε. Τότε οι δώδεκα απόστολοι σύναξαν όλους τους μαθητές και τους είπαν: ‘Δεν είναι σωστό εμείς ν' αφήσουμε το κήρυγμα του λόγου του Θεού και να ασχολούμαστε με διανομές τροφίμων...Όταν οι αισθήσεις δημιουργούν εμπειρία σχέσης22 Απρ. 17 (11:55) / Κυριακός ΛόγοςΌταν οι αισθήσεις δημιουργούν εμπειρία σχέσηςΟ Θωμάς αντιμετωπίζει την σχέση του με του άλλους και με τον Χριστό βάζοντας ως προτεραιότητα τις αισθήσεις. Ο κόσμος των αισθήσεων είναι ο κόσμος του Θωμά, ο οποίος έχει χάσει την πίστη του στον Χριστό γιατί δεν πίστευε ότι ο Χριστός θα έφθανε έως τον σταυρικό θάνατο.«Μακάριοι εκείνοι που πιστεύουν χωρίς να μ' έχουν δει!» 22 Απρ. 17 (11:46) / Κυριακός Λόγος«Μακάριοι εκείνοι που πιστεύουν χωρίς να μ' έχουν δει!» Κατά την περίοδο αυτή, από την Κυριακή του Πάσχα έως και την Πεντηκοστή, τα ευαγγελικά αναγνώσματα προέρχονται από το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο. Η εσχατολογική αναμονή πρέπει να είναι πηγή δημιουργικής δραστηριότητας στο παρόν 15 Απρ. 17 (18:47) / Κυριακός ΛόγοςΗ εσχατολογική αναμονή πρέπει να είναι πηγή δημιουργικής δραστηριότητας στο παρόν Από την Κυριακή του Πάσχα αρχίζει να διαβάζεται στη θεία Λειτουργία για μεν τα ευαγγελικά αναγνώσματα το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο για δε τα αποστολικά οι Πράξεις των Αποστόλων. Το αποστολικό λοιπόν ανάγνωσμα στην πρώτη αναστάσιμη Λειτουργία είναι το ακόλουθο (σε μετάφραση) από τις Πράξεις των Αποστόλων 1,1-8:Η ειρήνη ως συμφιλίωση του ανθρώπου με τον Θεό και τον συνάνθρωπο 08 Απρ. 17 (23:25) / Κυριακός ΛόγοςΗ ειρήνη ως συμφιλίωση του ανθρώπου με τον Θεό και τον συνάνθρωπο Το αποστολικό ανάγνωσμα της Κυριακής των Βαΐων, από την προς Φιλιππησίους επιστολή του Απ.Παύλου, είναι σε μετάφραση το ακόλουθο, :Κυριακή των Βαΐων 08 Απρ. 17 (14:35) / Κυριακός ΛόγοςΚυριακή των Βαΐων Tην Κυριακή των Βαίων εορτάζομεν ένα είδος μικρού Πάσχα στο πρόσωπο του Αναστάντος Λαζάρου και στην ένδοξη πανήγυρι της εισόδου του Ιησού στα Ιεροσόλυμα, που μαζί συμβολίζουν και προεικονίζουν την Ανάσταση του Ιησού.Η ρευστότητα των ανθρωπίνων καταστάσεων και η απάντηση του Χριστού08 Απρ. 17 (11:24) / Κυριακός ΛόγοςΗ ρευστότητα των ανθρωπίνων καταστάσεων και η απάντηση του ΧριστούΑς συγκρίνουμε την ημέρα αυτή με την Μεγάλη Παρασκευή. Η χρονική απόσταση δεν είναι μεγάλη, η ποιοτική διαφορά όμως μεγίστη."Έως ότου το φώς εκείνο το γλυκύ περιέλαμψε..."01 Απρ. 17 (20:16) / Κυριακός Λόγος"Έως ότου το φώς εκείνο το γλυκύ περιέλαμψε..."Ήταν στα μάτια του κόσμου αμαρτωλή μα η Εκκλησία σοφά την τιμά δυο φορές τον χρόνο. Ήταν ένα πλάσμα τόσο υπέροχο που έζησε μέσα στα χρόνια της όλη την πορεία της δημιουργίας αλλά και της αναγέννησης του ανθρώπου στο πρόσωπο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Είναι η Μαρία από την Αίγυπτο. Η μετανιωμένη. Η Αγία.Μνήμη της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας 01 Απρ. 17 (19:57) / Κυριακός ΛόγοςΜνήμη της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας H Εκκλησία μας έχει καθιερώσει αυτή τη Κυρικακή να τιμούμε τη μνήμη της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, που αποτελεί φωτεινό παράδειγμα μετανοίας για όλους μας. Αν και ήταν μια από τις αμαρτωλότερες γυναίκες, με τη μετάνοια της και την στροφή της στον Θεό, έγινε μια από τις μεγάλες μορφές των αγίων μας που ανέδειξε η Εκκλησία μας στον δισχιλιετή ιστορικό της βίο.Επιβολή στον εαυτό μας σημαίνει υπηρεσία στους συνανθρώπους μας01 Απρ. 17 (11:00) / Κυριακός ΛόγοςΕπιβολή στον εαυτό μας σημαίνει υπηρεσία στους συνανθρώπους μαςΟι μαθητές ζητούν από τον Χριστό κοσμικά μεγαλεία για να υπηρετούνται και να επιβάλλονται στους συνανθρώπους τους. Ο Χριστός όμως λέγει στους μαθητές Του, ότι οι άρχοντες των λαών για να επικρατήσουν επιδιώκουν την βία και την καταπιεστική εξουσία.