Εκκλησιαστική Τέχνη κ' Μουσική

VIDEO: Συναυλία Βυζαντινού Χορού ΤΡΟΠΟΣ στις Βρυξέλλες 11 Φεβ. 17 (16:39) / Εκκλησιαστική Τέχνη κ' ΜουσικήVIDEO: Συναυλία Βυζαντινού Χορού ΤΡΟΠΟΣ στις Βρυξέλλες Ο Βυζαντινός Χορός ΤΡΟΠΟΣ πραγματοποίησε συναυλία στην ιστορική εκκλησία Eglise des Carmes κέντρο των Βρυξελλών στο Βέλγιο.
Η ερμηνεία των Ιαμβικών Καταβασιών των Χριστουγέννων21 Δεκ. 16 (18:59) / Εκκλησιαστική Τέχνη κ' ΜουσικήΗ ερμηνεία των Ιαμβικών Καταβασιών των ΧριστουγέννωνΣτις μεγάλες Δεσποτικές εορτές, Χριστουγέννων, Θεοφανείων, και Πεντηκοστής, κατά την διάρκεια του όρθρου και μετά το Συναξάρι, ψάλλονται οι Καταβασίες. Οι Καταβασίες αυτών των εορτών είναι διπλές. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από τις γνωστές καταβασίες υπάρχουν και άλλες πού λέγονται Ιαμβικές.Η Δοξολογία του Β΄ ήχου του Ιακώβου Πρωτοψάλτου στις εξηγήσεις Γρηγορίου Πρωτοψάλτου και Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος12 Αυγ. 16 (15:33) / Εκκλησιαστική Τέχνη κ' ΜουσικήΗ Δοξολογία του Β΄ ήχου του Ιακώβου Πρωτοψάλτου στις εξηγήσεις Γρηγορίου Πρωτοψάλτου και Χουρμουζίου ΧαρτοφύλακοςΤο θέμα των εξηγήσεων της δοξολογίας του Ιακώβου Πρωτοψάλτου στο β΄ ήχο από τους Γρηγόριο Πρωτοψάλτη και Χουρμούζιο Χαρτοφύλακα εξετάζεται στα πλαίσια αναθεωρημένων και αναδιαρθρωμένων θεωρητικών στοιχείων. Έτσι φαίνεται καθαρά πως πρέπει να υπάρξει μία επαναδιατύπωση της ψαλτικής μουσικής θεωρίας στο πλαίσιο διαβαθμισμένων μουσικών σπουδών, που αδικαιολόγητα δεν υπάρχουν εδώ και δύο αιώνες από τη Μεταρρύθμιση των τριών Διδασκάλων. Οι νέες θεωρητικές προτάσεις που προβάλλονται σ’ αυτή την εργασία αφορούν συγκεκριμένα μορφικά προβλήματα του βυζαντινού μέλους. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι φωνότυποι, οι ηχομελοδιότυποι, οι αντιστροφές των 2φωνιών και 4φωνιών ακόμη και 7φωνιών και το πλουσιότατο και εξαιρετικά έντεχνο κεφάλαιο των εναλλαγών των ήχων. Οι συγκεκριμένες δύο αναφερθήσες εξηγήσεις αποτυπώνουν εμφανώς τις παραπάνω θεωρητικές εικόνες.«Φωκαεύς επτά αστέρων», σαγήνευσε το κοινό η Πατρινή Χορωδια 22 Ιουλ. 16 (02:14) / Εκκλησιαστική Τέχνη κ' Μουσική«Φωκαεύς επτά αστέρων», σαγήνευσε το κοινό η Πατρινή Χορωδια Στα πλαίσια του 7ου Φεστιβάλ Greentheater 2016 , στο θέατρο Αρχαίων Κλεωνών Νεμέας, πραγματοποιήθηκε στις 15-16 και 17 Ιουλίου τριήμερο αφιέρωμα στην Ψαλτική Τέχνη, με τίτλο «Άϋλων Ωδές», με τη συνεργασία και επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αχιλλέα ΧαλδαιάκηΤo Οικουμενικό Πατριαρχείο, η Βυζαντινή μουσική και η «Παράδοση κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας»03 Ιουν. 16 (18:53) / Εκκλησιαστική Τέχνη κ' ΜουσικήΤo Οικουμενικό Πατριαρχείο, η Βυζαντινή μουσική και η «Παράδοση κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας»Ἡ Βυζαντινή Μουσική μεταδόθηκε καί διατηρήθηκε «ἀπό στόματος εἰς στόμα» στήν Μεταβυζαντινή ἐποχή. Οἱ τρεῖς μουσικοδιδάσκαλοι, Χρύσανθος, Γρηγόριος καί Χουρμούζιος (1814), μετέγραψαν πιστά στήν νέα παρασημαντική ὅλα τά μαθήματα τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Ὕμνων, καί δέν ἦταν δυνατόν νά ἀλλοιώσουν «ἰῶτα ἕν ἤ μία κεραία», διότι θά ἀντιδροῦσε τό ἐκκλησίασμα πού θά τούς χαρακτήριζε καινοτόμους καί παραχαράκτες τῆς πατροπαράδοτης Βυζαντινῆς Μουσικῆς.Άγνωστες και επίκαιρες αναλύσεις του Πατριαρχικού ύφους της Μεγάλης Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως02 Ιουν. 16 (14:10) / Εκκλησιαστική Τέχνη κ' ΜουσικήΆγνωστες και επίκαιρες αναλύσεις του Πατριαρχικού ύφους της Μεγάλης Εκκλησίας ΚωνσταντινουπόλεωςΑπόσπασμα από το έργο, BYZANTINE MUSIC-IAKOVOS NAFPLIOTIS όπου αναλύεται η ευρύτατη εκκλησιολογική έννοια του ύφους στη Μεγάλη Εκκλησία, που προβάλλει τη σημασία του Λειτουργικού Βιώματος, της Ευχαριστιακής Εμπειρίας και της Εσχατολογικής Προοπτικής της Εκκλησίας:Ημερίδα για την αισθητική της Χριστιανικής Εικόνας στο Πανεπιστήμιο Stanford 07 Μαρ. 16 (19:26) / Εκκλησιαστική Τέχνη κ' ΜουσικήΗμερίδα για την αισθητική της Χριστιανικής Εικόνας στο Πανεπιστήμιο Stanford Ημερίδα για την αισθητική της Χριστιανικής Εικόνας διοργάνωσε η Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότητα (Orthodox Christian Fellowship) των φοιτητών του Πανεπιστημιού του Stanford σε συνεργασία με την Επισκοπή Δυτικής Αμερικής του Σερβικού Πατριαρχείου το Σάββατο, 5 Μαρτίου, στις αίθουσες του περιώνυμου Αμερικανικού Πανεπιστημίου. Οι προσκεκλημένοι ομιλητές, π. Παντελεήμων Μανουσάκης, καθ. Κορνήλια Τσακιρίδου, και ο αγιογράφος κ. Γεώργιος Κορδής, επεχείρησαν διαφορετικές φιλοσοφικές και θεολογικές προσεγγίσεις της εικόνας. «Μια διαρκής πίστη: Η Ορθοδοξία στους Αγίους Τόπους»03 Δεκ. 15 (16:42) / Εκκλησιαστική Τέχνη κ' Μουσική«Μια διαρκής πίστη: Η Ορθοδοξία στους Αγίους Τόπους»Έκθεση φωτογραφίας της Ισραηλινής φωτογράφου Ντάφνα Ταλ (Dafna Tal), με τίτλο «Μια Διαρκής Πίστη: Η Ορθοδοξία στους Αγίους Τόπους», πραγματοποιείται από 8 Δεκεμβρίου 2015 έως 21 Ιανουαρίου 2016, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, Βασ. Σοφίας 22, Αθήνα.Αναβίωση ή συνέχιση της Παράδοσης; 10 Μαΐ. 15 (14:26) / Εκκλησιαστική Τέχνη κ' ΜουσικήΑναβίωση ή συνέχιση της Παράδοσης; Ο επισκέπτης που προσεγγίζει τον ιερό ναό του αγίου Νικολάου στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας θαυμάζει το μέγεθος και την επιβλητικότητα ενός σύγχρονου ναού. Ο γνώστης της εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής βλέποντας τον θαυμάσιο τρούλο του ναού, τον κατατάσσει στον τύπο του τρουλαίου με περίστωο ναού, που θεωρείται τύπος μεταβατικός από την επιμήκη βασιλική στα τετράγωνα σταυροειδή κτήρια με μεγάλο τρούλο σε τετράγωνο εξωτερικό τύμπανο[1]. Βυζαντινό Ορατόριο "Από το Πάθος στην Ανάσταση" 06 Απρ. 15 (13:35) / Εκκλησιαστική Τέχνη κ' ΜουσικήΒυζαντινό Ορατόριο "Από το Πάθος στην Ανάσταση" Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε το Βυζαντινό ορατόριο “Από το πάθος στην Ανάσταση” που διοργανώθηκε από τον Δήμο Αγίων Αναργύρων- Καματερού υπο την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Ιλίου, Αχαρνών και Πέτρουπόλεως, στον Ι.Ναό Αγίων Αναργύρων , ομωνύμου Δήμου Αττικής, την Παρασκευή 3 Απριλίου 2015. Συντελεστές του ορατόριου ήταν σαρακονταμελής χορωδία υπό την διεύθυνση του Πρωτοψάλτη κου Δημητρίου Καλομοίρη.